Loutre de Bibliothèque, le retour!

C'est la rentrée! Et qui dit rentrée, dit retour du blog. Après un certain temps de travaux, me revoici avec un blog tout beau, tout neuf et (presque) terminé. Quelques petits détails vont probablement encore changer mais le plus gros est fait. Le moins que l'on puisse dire, c'est que j'y ai mis tout mon coeur, et j'espère vraiment que cette nouvelle version vous plaira!
Après de longues hésitations, j'ai laissé les anciens articles en l'état (par flemme, notamment) mais je fais de mon mieux pour que les nouveaux soient plus agréables à lire. Un formulaire de contact a également fait son apparition! Vous le trouverez dans la barre du menu. Je prévois aussi de mettre en place une newsletter bientôt.
Pour résumer: des changements, d'autres encore à venir et une jolie aventure pleine de lectures qui recommence!

Daphné

26 déc. 2016

[Lecture n°6] "A Christmas Carol" - Charles Dickens

A Christmas Carol
(VF: Un chant de Noël)


Written by Charles Dickens
Number of pages: 78 (on e-reader)

Summary:
Ebenezer Scrooge seems to have the most despicable nature. During Christmas Eve, four ghosts will visit him in order to transform his miserly ways.









Started on December 20th 2016
Finished on December 22nd 2016
Read in English (UK)

I've always said that I love Charles Dickens, even though I hadn't read much of him. So far I only read Oliver Twist and David Copperfield. But each time, I like the way he tells things, especially in this short novel, which is more a Christmas tale than a novel. Dickens has a gift to tell stories while describing the english society in the XIXth century. He describes indeed the social injustice and wealth inequalities. Ebenezer Scrooge is a despicable man, who has money but refuse to spend a penny. His clerk is poor and does not have enough money to properly feed his family.
I like how this tale is not all about Christmas. Of course, most of the story takes place during Christmas Eve, but there are ghosts and sometimes it gets a bit scary too. We travel along Scrooge's Christmas (past, present and future) and it kind of makes us understand how and why he became the man he is at the beginning of the story. It truly is a great story that everyone should read!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire